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授業科目名
担当教員
流域環境演習第二A
全教員
時間割番号
単位数
コース
履修年次
期別
曜日
時限
GTR603 1 (未登録) 2 前期 V
[概要と目標]
[Seminar in River Basin Environmental Science IIA]
Cultivate the basic skills necessary to conduct research for the master's thesis. To acquire broad academic knowledge and research skills that are not limited to the scope of the supervisor's specialty, students are supervised by a group of supervisors consisting of several people with different specialties. Students will present through seminars and other group discussions the contents of their own plans, investigations, and considerations related to their own research topics. They will also exchange opinions on literature, methods, interpretation of results, etc. from various angles. In this way, students will actively learn cutting-edge methods and ideas as well as advanced analysis and analysis methods, and at the same time, they will develop a bird's eye view and international perspective and communication skills necessary for practical use.
This course corresponds to the following items of the Diploma Policy.
E. To be able to build consensus with others through consultation and coordination at home and abroad.
修士論文の研究を行うのに必要な応用力を涵養する。指導教員の専門の範囲に留まらない広い学識と研究技術を修得させるために、異なる専門の複数人からなる指導教員グループのもとで指導を受ける。自らの研究課題に関する計画・調査・考察を行った内容について、ゼミ等のグループ討論を通じて発表する。また、文献、手法、結果の解釈等について様々な角度から意見を交換する。これにより、先端的手法や考え方、高度な解析・分析方法を積極的に取り込むと同時に、実践に必要な俯瞰的かつ国際的な視野とコミュニケーション力を養う。
なお、この科目はディプロマポリシーの下記項目に対応している。
E. 国内外における協議と調整を通して他者との合意形成を図ることができる。
[到達目標]
・研究に必要な思考と方法論の修得
・実践に必要な幅広い視野とコミュニケーション力の獲得
[必要知識・準備]
研究ゼミにおける発表と質疑応答は原則として英語で行う
[評価基準]
No評価項目割合評価の観点
1受講態度 100  %所属する研究ゼミにおける成果を、別紙の基準に従い複数の指導教員の単純平均で評価する。 
[教科書]
  1. 特になし
[参考書]
  1. 特になし
[講義項目]
・研究ゼミにおける発表(2回前後/学期)
・研究ゼミにおける討議(毎回)
[前年度授業に対する改善要望等への対応]
アンケートは実施していない。