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授業科目名 英語オーラルコミュニケーション
時間割番号 CEG2OD
担当教員名 サットン.S.
開講学期・曜日・時限 前期・水・I 単位数 2
<対象学生>
<授業の目的>
自然な速さの英語を聞いて、その要点を正しく理解できる力を身につける。また、聴き取った内容や与えられたテーマについて平易な英語を使って口頭で説明できる力を身につける。
<本授業科目による獲得・涵養が特に期待されるコンピテンシー>(能力・資質)
全学共通教育科目向け
記号コンピテンシー(能力・資質)説明 
A共通汎用能力1・コミュニケーションスキル傾聴力相手の意見を丁寧に聴き、その意味・意図を自分自身で表現できる。
B口頭発表力自分の意見を、一定の論理的根拠を伴って、わかりやすく話すことができる。
C討議力他者の意見を的確に捉え、理解の深まりや内省につながる対話ができる。
<到達目標>  到達目標とは
目標NO説明コンピテンシーとの対応
共通
1Increase confidence in being able to understand other people's opinions and when using spoken EnglishA
2Expand vocabulary, construct and deliver an oral presentation and listen to feedbackB
3Express opinions and understand the opinions of othersC
<成績評価の方法>
目標No割合評価の観点
150%Active participation in all aspects of each lesson
230%Homework and quizzes
320%Presentations
合計100% 
<授業の方法>
Improving a students′level of spoken English is dependant on getting the actual students to use the language and therefore, the object of this course is to do just that by creating the right atmosphere and providing stimulating and interesting materials and activities.
If classes are to be conducted online we will be using CNS and Zoom to conduct the lessons and when it becomes safe to again attend the university social distancing, face guards and classroom ventilation will be required.
<受講に際して・学生へのメッセージ>
The emphasis will be on improving the students′spoken ability so we will be concentrating on everyday English as opposed to the grammatically orientated English that seems to be popular in the school curriculum. The actual aim is to create a laid-back classroom atmosphere whereby the students will feel less self-concious and more willing to actively participate in a wide array of spoken language activities.

国際化推進センターのG-フィロスにおける英会話練習で、最高で20点まで加えられる。詳細は第1回目の授業で説明する。
<テキスト>
  1. Kurt Scheibner & David Martin, Just Talk!, EFL Press
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
1タイトルIntroductions
事前学習
事後学習
Wh-and yes/no questions simple present
授業内容Personal information family interviewing someone
Order and content might need to be amended depending on how the course progresses.
2タイトルHow often is often?
事前学習
事後学習
Adverbs of frequency subject-verb agreement pronouns
授業内容Habits
3タイトルWho would say...?
事前学習
事後学習
Simple present
授業内容Occupations talking about jobs
4タイトルToo many times!
事前学習
事後学習
Simple past vs present perfect
授業内容Talking and asking aboutexperiences
5タイトルProve it!
事前学習
事後学習
Can and can't I'd rather Let's
授業内容Sports Abilities Making suggestions
Explanation of presentation
6タイトルWhy did you...?
事前学習
事後学習
Simple past Questions Short responses Time expressions
授業内容Giving reasons
7タイトルAches & Pains
事前学習
事後学習
Simple past Cause and effect Too much and not enough
授業内容Health
8タイトルSuper Heroes
事前学習
事後学習
Be going to Have to
授業内容Presentations and feedback
Future events Invitations
9タイトルStory Time
事前学習
事後学習
Simple past Reported speech Adverbs
授業内容Telling a story
10タイトルSki Trip
事前学習
事後学習
Will Questions
授業内容Weather Travel
11タイトルCould you help me?
事前学習
事後学習
Requests Offers Adjectives
授業内容Requests Offers Ordering at a restaurant
12タイトルHow romantic are you?
事前学習
事後学習
Second conditionals
授業内容Love and romance
Explanation of presentation
13タイトルSo do I!
事前学習
事後学習
Short responses with either, neither, so and too
授業内容Likes/dislikes Responding to someone
14タイトルI′m so embarrassed!
事前学習
事後学習
Adjectives Syllable stress
授業内容Expressing and describing feelings
Talking about experiences
15タイトルWhy were you...?
事前学習
事後学習
Past progressive
授業内容Presentations and feedback
Talking about past events Giving excuses
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《土木環境工学科》
(J) 論理的な表現・伝達能力
 コミュニケーション能力を有し、論理的に表現することができる。
<前年度授業に対する改善要望等への対応>
前年度と同様に実施
<備考>
(未登録)