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授業科目名 英語オーラルコミュニケーション
時間割番号 CEG2OAA
担当教員名 グレアム.P.
開講学期・曜日・時限 前期・金・III 単位数 2
<対象学生>
工・生
<授業の目的>
自然な速さの英語を聞いて、その要点を正しく理解できる力を身につける。また、聴き取った内容や与えられたテーマについて平易な英語を使って口頭で説明できる力を身につける。
To give students a grounding in making presentations as well as improving their ability to research and discuss issues in the target language.
<本授業科目による獲得・涵養が特に期待されるコンピテンシー>(能力・資質)
全学共通教育科目向け
記号コンピテンシー(能力・資質)説明 
A共通教養多様な知識の獲得単位を取得した教養教育科目の概要と、重要な基礎的事項を説明できる。
B批評力学んだ内容を自らの言葉で的確に論評・伝達できる。
C異文化理解と外国語リテラシー自文化と異文化に対する知識と理解を基に、自己や社会のあり方について相対的視点から意見を述べることができる。
「英語」で自らの専攻分野の内容を理解し、その内容について簡単に表現することができる。
「ドイツ語・フランス語・スペイン語・中国語」で基礎的な内容について読み書き、口頭でのやりとり・意思疎通ができる。
D汎用能力1・コミュニケーションスキル口頭発表力自分の意見を、一定の論理的根拠を伴って、わかりやすく話すことができる。
<到達目標>  到達目標とは
目標NO説明コンピテンシーとの対応
共通
1Students will learn how to give oral presentations on various issues.D
2Students will think about and discuss various issues in the target language.C
3Students will learn to question and critique each other`s views on various topics.B
4Students will learn about various cultural and social issues and increase their ability to discuss these in the target language.A
<成績評価の方法>
目標No割合評価の観点
125%50% presentations. 50% in-class participation, preparation and effort.
225%50% presentations. 50% in-class participation, preparation and effort.
325%50% presentations. 50% in-class participation, preparation and effort.
425%50% presentations. 50% in-class participation, preparation and effort.
合計100% 
<授業の方法>
In the class a topic will be introduced and relevant vocabulary provided by the teacher. Authentic listening sources on the topic will also sometimes be used., Students will then discuss the topic and consider their views and opinions on the topic. The following week, students will give an oral presentation on the topic, with particular reference to their home country. Classes will be conducted face-to-face, with some materials being made available on Moodle.
<受講に際して・学生へのメッセージ>
国際交流センターのG-フィロスにおける英会話練習で、最高で20点まで加えられる。詳細は第1回目の授業で説明する。
Students are expected to use English in the class, and be prepared to research and discuss various issues.
<テキスト>
  1. No textbooks are required for this class.
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
1タイトルWeek 1
事前学習
事後学習
Before: N/A
After: Review class materials
授業内容Introduction to class. Mini presentations from students to assess their ability
2タイトルWeek 2
事前学習
事後学習
Before: Research the topic
After: Review the topic
授業内容Animal Rights discussion
3タイトルWeek 3
事前学習
事後学習
Before: Prepare your presentation
After: Review your feedback
授業内容Animal Rights presentations
4タイトルWeek 4
事前学習
事後学習
Before: Research the topic
After: Review the topic
授業内容The Cashless Society discussion
5タイトルWeek 5
事前学習
事後学習
Before: Prepare your presentation
After: Review your feedback
授業内容The Cashless Society presentations
6タイトルWeek 6
事前学習
事後学習
Before: Research the topic
After: Review the topic
授業内容Alcohol and Drugs discussion
7タイトルWeek 7
事前学習
事後学習
Before: Prepare your presentation
After: Review your feedback
授業内容Alcohol and Drugs presentations
8タイトルWeek 8
事前学習
事後学習
Before: Research the topic
After: Review the topic
授業内容Gender Equality discussion
9タイトルWeek 9
事前学習
事後学習
Before: Prepare your presentation
After: Review your feedback
授業内容Gender Equality presentations
10タイトルWeek 10
事前学習
事後学習
Before: Research the topic
After: Review the topic
授業内容The Environment and Green Issues discussion
11タイトルWeek 11
事前学習
事後学習
Before: Prepare your presentation
After: Review your feedback
授業内容The Environment and Green Issues presentations
12タイトルWeek 12
事前学習
事後学習
Before: Research the topic
After: Review the topic
授業内容Immigration discussion
13タイトルWeek 13
事前学習
事後学習
Before: Prepare your presentation
After: Review your feedback
授業内容Immigration presentations
14タイトルWeek 14
事前学習
事後学習
Before: Research the topic
After: Review the topic
授業内容Students` Choice of topics discussion
15タイトルWeek 15
事前学習
事後学習
Before: Prepare your presentation
After: Review your feedback and the course
授業内容Students` Choice of topics presentations
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《土木環境工学科》
(J) 論理的な表現・伝達能力
 コミュニケーション能力を有し、論理的に表現することができる。
<備考>
(未登録)