山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 Intensive60-II(英語)
時間割番号 CET202
担当教員名 グレアム.P.
開講学期・曜日・時限 後期・月/水・V/V 単位数 4
<対象学生>
(未登録)
<授業の目的>
The purpose of this class is to improve the students English through intensive study.
<到達目標>  到達目標とは
[Cross-cultural understanding and English literacy]
Students will discuss topics in class.
Students will make presentations and do writing assignments.
Students will do listening exercises.
<本授業科目による獲得・涵養が特に期待されるコンピテンシー(能力・資質)>
No.コンピテンシー(能力・資質)説明 
1教養多様な知識の獲得単位を取得した教養教育科目の概要と、重要な基礎的事項を説明できる。
2批評力学んだ内容を自らの言葉で的確に論評・伝達できる。
3異文化理解と外国語リテラシー自文化と異文化に対する知識と理解を基に、自己や社会のあり方について相対的視点から意見を述べることができる。
「英語」で自らの専攻分野の内容を理解し、その内容について簡単に表現することができる。
「ドイツ語・フランス語・スペイン語・中国語」で基礎的な内容について読み書き、口頭でのやりとり・意思疎通ができる。
4汎用能力1・コミュニケーションスキル読解力情報の正確さや分析の妥当性などについて吟味しながら学術的な文献を読むことができる。
<授業の方法>
This class will be conducted using a mixture of Moodle and Zoom. At times this may necessitate some changes to the published syllabus.
There will be two classes each week. NOTE: this is an English language class which means interaction (speaking and listening) in pairs and groups will take place every class! Be prepared to ask/answer questions and discuss things with other students--IN ENGLISH.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 30  %Final Test 
2小テスト/レポート 20  %Quizzes and Assignments 
3受講態度 10  %Participation 
4発表/表現等 40  %Presentation /In-class Activities 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
In this course, we will derive our reading material from a variety of sources and genres. The material will be provided to students as required. There will not be a textbook for this course.
<テキスト>
(未登録)
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
Week 1: Introduction and ice-breaker activities
Week 2: Gender Equality in Japan
Week 3: The Cashless Society
Week 4: Alcohol and Drugs
Week 5: English as a second language
Week 6: Presentations
Week 7: Racism and Xenophobia
Week 8: Immigration in the modern world
Week 9: Writing Assignment
Week 10: AI and the future of jobs
Week 11: Consumerism and Planned Obsolescence
Week 12: Presentations
Week 13: Critical Thinking 1
Week 14: Critical Thinking 2
Week 15: Final Test

NOTE: The above reading articles are subject to change according to current events and students'''''''''''''''' English proficiency.
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《土木環境工学科》
(J) 論理的な表現・伝達能力
 コミュニケーション能力を有し、論理的に表現することができる。