山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 英語リーディング・ライティング
時間割番号 CEG2RD
担当教員名 リード.G.
開講学期・曜日・時限 前期・水・I 単位数 2
<対象学生>
<授業の目的>
文法や語彙の基礎能力を基に、文章の概要を捉えるとともに、細部の情報を正確に理解する読解力を身につける。また、英文作成のプロセスを意識し、日常的な話題に関して自分の考えを英語で要約できるだけの表現力を身につける。
<到達目標>  到達目標とは
「異文化理解と英語リテラシー」
・500-600語程度の英文を30分程度の時間で読み、文章の要点を正確に理解できる。
・読み取ったことや、与えられたテーマについての自分の考えを平易な英語を用いて250語程度で書くことができる。
<本授業科目による獲得・涵養が特に期待されるコンピテンシー(能力・資質)>
No.コンピテンシー(能力・資質)説明 
1教養批評力学んだ内容を自らの言葉で的確に論評・伝達できる。
2異文化理解と外国語リテラシー自文化と異文化に対する知識と理解を基に、自己や社会のあり方について相対的視点から意見を述べることができる。
「英語」で自らの専攻分野の内容を理解し、その内容について簡単に表現することができる。
「ドイツ語・フランス語・スペイン語・中国語」で基礎的な内容について読み書き、口頭でのやりとり・意思疎通ができる。
3汎用能力1・コミュニケーションスキル文章表現力適切な手順を踏んで学術的な文章を書くことができる。
<授業の方法>
PLEASE NOTE: Due to the need for interaction in a language-learning class, this is now an online (on demand) course. This means that primarily we will be using MOODLE. The grade breakdown is NOT as shown below. Your grade will be determined by ALL of the questions, forums, assignments and quizzes done throughout the course as shown on MOODLE. Therefore, we will NOT be meeting in a classroom. When it is deemed safe to return to the classroom, social distancing and appropriate ventilation of the classroom will be observed. Students will read various short stories, both fiction and non-fiction, provided by the professor. Students will be asked to discuss the stories and a further writing assignment will be included--focusing on various writing skills.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 50  %授業で取り組んだ内容をもとに英語で理解・表現する力を評価する 
2小テスト/レポート 30  %授業で行う小テスト・課題・発表等において英語で理解・表現する力を評価する 
3発表/表現等 20  %授業中の取り組みをもとに英語で理解・表現する力を評価する 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
Students will be evaluated on reading and writing assignments, quizzes and in-class activities. Note: their will not be a textbook for this class. Reading materials will be provided by the professor.
<テキスト>
(未登録)
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
Week 1 class intro. and ice-breakers
Week 2 Story: Language Barriers Holding Back Global Science
Week 3 Quiz on above story and follow-up assignment
Week 4 Story: Elderly drivers
Week 5 Quiz on above story and follow-up assignment
Week 6 Story: Exercise Pill
Week 7 Quiz on above story and follow-up assignment
Week 8 Video presentation
Week 9 Video presentation
Week 10 Quiz on above story and follow-up assignment
Week 11 Story: Man to take rocket trip in homemade rocket
Week 12 Quiz on above story and follow-up assignment
Week 13 Story: Tattoos in Japan
Week 14 Discussion and assignment on above story
Week 15 Final Test

Note: The above stories may change but the basic outline will remain the same.
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《土木環境工学科》
(J) 論理的な表現・伝達能力
 コミュニケーション能力を有し、論理的に表現することができる。