山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 英語オーラルコミュニケーション
時間割番号 CEG2OAC
担当教員名 リード.G.
開講学期・曜日・時限 後期・水・II 単位数 2
<対象学生>
教・工(機電コ情応)・生
<授業の目的>
自然な速さの英語を聞いて、その要点を正しく理解できる力を身につける。また、聴き取った内容や与えられたテーマについて平易な英語を使って口頭で説明できる力を身につける。
<到達目標>  到達目標とは
「異文化理解と英語リテラシー」
・200語程度の自然な速さの英語を聞いて、要点を正しく理解することができる。
・聴き取ったことや、与えられたテーマについて、英語で3分間程度、口頭で説明できる。
<授業の方法>
PLEASE NOTE: Due to the need for interaction in a language-learning class, this is now an online (on demand) course. This means that primarily we will be using MOODLE and some Zoom. The grade breakdown is NOT as shown below. Your grade will be determined by ALL of the questions, forums, assignments and quizzes done throughout the course as shown on MOODLE. Therefore, we will NOT be meeting in a classroom.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 50  %授業で取り組んだ内容をもとに英語で理解・表現する力を評価する 
2小テスト/レポート 30  %授業で行う小テスト・課題・発表等において英語で理解・表現する力を評価する 
3発表/表現等 20  %授業中の取り組みをもとに英語で理解・表現する力を評価する 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
The materials for the class will be provided by the teacher. No textbook will be used. This class should expose you to genuine English in a stimulating and enjoyable context. You should end up speaking English with more confidence, as well as gaining very useful listening, reading and writing skills. I hope you will find this both motivating and fun.

国際交流センターのG-フィロスにおける英会話練習で、最高で20点まで加えられる。詳細は第1回目の授業で説明する。
<テキスト>
(未登録)
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
Week 1: Introduction
Week 2: Pre-reading activities for "The Fun They Had" (short story)
Week 3: Short Story: "The Fun They Had" Part I
Week 4: Presentations
Week 5: Short Story: "The Fun They Had" Part II
Week 6: Quiz on short story. Intro to "Meet the Parents"
Week 7: Meet the Parents
Week 8: Presentations
Week 9: Short Story: The Ghost Pilot
Week 10: Are you hungry?
Week 11: Quiz on The Ghost Pilot. Intro to Body on the Berth (short story)
Week 12: Short Story: "The Body on the Berth"
Week 13: Presentation
Week 14: Short Story: "Hacker"
Week 15: Wrap up

Note: The stories in the above lesson plans may change but the basic outline will remain the same.
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《土木環境工学科》
(J) 論理的な表現・伝達能力
 コミュニケーション能力を有し、論理的に表現することができる。