山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 総合英語
時間割番号 CEG1GAE
担当教員名 パンディ.A.
開講学期・曜日・時限 後期・金・III 単位数 2
<対象学生>
工・生
<授業の目的>
比較的容易な語彙を用いた文章の概要や要点を正確に理解したり、自然な速さの平易な内容の英語を聞いて、重要な情報を理解したりする力を身につける。また、日常的な話題について平易な英語で表現する力を身につける。
<到達目標>  到達目標とは
• Proficiency in Reading
• Proficiency in Speaking
• Fluency in Speaking
• Proficiency in Listening
• Developing Vocabulary
• Identifying common errors in Speaking and Writing
<授業の方法>
Students will build proficiency in Reading, Speaking, Listening, and Writing through stimulating everyday topics which revolve around their daily interactions with friends, peers, and others. They will also improve Grammar and General Vocabulary through independent tasks.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1小テスト/レポート 80  %Listening Test (4X5); Vocabulary Test (4X5); Common Error (Grammar) Test (2X10); Writing (4X5) 
2発表/表現等 20  %Speaking Test (2X10); 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
Listening Test (4X5) 20
Vocabulary Test (4X5) 20
Speaking Test (2X10) 20
Common Error (Grammar) Test (2X10) 20
Writing (4X5) 20

国際交流センターによるプリント学習課題を行うことで、最高で20点まで加えられる。なお、プリント学習課題は毎週木曜日の18時10分から19時10分まで行われる予定である。詳細は第1回目の授業で説明する。
<テキスト>
  1. David Barker, An A-Z of Common English Errors for Japanese Learners, BTB Press, ISBN:978-4-9904151-5-0 A5,
    (Handouts for the various topics will be provided by the teacher.)
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
1 Introduction & Orientation
2 Topic 1: Reading & Speaking
3 Topic 1: Speaking; Listening & Listening Test
4 Topic 1: Vocabulary Test; Writing
5 Topic 2: Reading & Speaking
6 Topic 2: Speaking; Listening & Listening Test
7 Topic 2: Vocabulary Test; Writing
8 Speaking Test; Common Error (Grammar) Test
9 Topic 3: Reading & Speaking
10 Topic 3: Speaking; Listening & Listening Test
11 Topic 3: Vocabulary Test; Writing
12 Topic 4: Reading & Speaking
13 Topic 4: Speaking; Listening & Listening Test
14 Topic 4: Vocabulary Test; Writing
15 Speaking Test; Common Error (Grammar) Test

Detailed class syllabus and schedule will be provided on the first day of class.
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《土木環境工学科》
(J) 論理的な表現・伝達能力
 コミュニケーション能力を有し、論理的に表現することができる。