山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ |
授業科目名 | 英語リーディング・ライティング | ||||||||||||||||||
時間割番号 | CEG2RW | ||||||||||||||||||
担当教員名 | リード.G. | ||||||||||||||||||
開講学期・曜日・時限 | 前期・金・III | 単位数 | 2 | ||||||||||||||||
<対象学生> | |||||||||||||||||||
工・生 | |||||||||||||||||||
<授業の目的> | |||||||||||||||||||
文法や語彙の基礎能力を基に、文章の概要を捉えるとともに、細部の情報を正確に理解する読解力を身につける。また、英文作成のプロセスを意識し、日常的な話題に関して自分の考えを英語で要約できるだけの表現力を身につける。 | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
「異文化理解と英語リテラシー」 ・500-600語程度の英文を30分程度の時間で読み、文章の要点を正確に理解できる。 ・読み取ったことや、与えられたテーマについての自分の考えを平易な英語を用いて250語程度で書くことができる。 |
|||||||||||||||||||
<授業の方法> | |||||||||||||||||||
Students will read various short stories, both fiction and non-fiction, provided by the professor. Students will be asked to discuss the stories and a further writing assignment will be included--focusing on various writing skills. | |||||||||||||||||||
<成績評価の方法> | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
<受講に際して・学生へのメッセージ> | |||||||||||||||||||
Students will be evaluated on reading and writing assignments, quizzes and in-class activities. Note: their will not be a textbook for this class. Reading materials will be provided by the professor. | |||||||||||||||||||
<テキスト> | |||||||||||||||||||
(未登録) | |||||||||||||||||||
<参考書> | |||||||||||||||||||
(未登録) | |||||||||||||||||||
<授業計画の概要> | |||||||||||||||||||
Week 1 class intro. and ice-breakers Week 2 Story: Language Barriers Holding Back Global Science Week 3 Quiz on above story and follow-up assignment Week 4 Story: Elderly drivers Week 5 Quiz on above story and follow-up assignment Week 6 Story: Exercise Pill Week 7 Quiz on above story and follow-up assignment Week 8 Video presentation Week 9 Video presentation Week 10 Quiz on above story and follow-up assignment Week 11 Story: Man to take rocket trip in homemade rocket Week 12 Quiz on above story and follow-up assignment Week 13 Story: Tattoos in Japan Week 14 Discussion and assignment on above story Week 15 Final Test Note: The above stories may change but the basic outline will remain the same. |
|||||||||||||||||||
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応> | |||||||||||||||||||
|