授業科目名
|
Intercultural Understanding through Images
|
分類・系統 | |
時間割番号
|
CAC032
|
担当教員名
|
奥村 圭子/グレアム.P./リード.G./田中 武夫/皆川 万葉/フォミチョヴァ クセニヤ
|
開講学期・曜日・時限
|
前期・月・V
|
単位数
|
2
|
<対象学生>
|
All students
|
<授業の目的>
|
We hope to give students an opportunity to both reflect on their own cultures and gain an understanding of other cultures through interaction with classmates. Through this interaction, students will recognize the limits of their own cultural frames and will be exposed to diverse systems of value and logic.
|
|
1. To be able to develop intercultural understanding<BR>2. To be able to examine difference between your own coulture and other cultural<BR>behavior and values<BR>3. To be able to improve communication skills by exploring and exchanging different ideas about relationships and other customs in English
|
<授業の方法>
|
Lecturers of diverse majors will give the classes in turn.<BR>Students are expected to participate fully in both group discussion and the final group presentation.
|
<成績評価の方法>
|
No | 評価項目 | 割合 | 評価の観点 |
---|
1 | 小テスト/レポート | 40 % | 各担当者毎に課される小レポートにより、各Unitでの理解力と自文化・異文化に対する姿勢を評価する | 2 | 受講態度 | 20 % | 授業への積極的参加 | 3 | 発表/表現等 | 40 % | グループで行う学生主体の授業活動への積極的参加、問題設定/解決能力、情報整理力など |
|
<受講に際して・学生へのメッセージ>
|
All students who are interested in cross cultural understanding are welcome.<BR>Brush up your English while opening your eyes to another culture.
|
<テキスト>
|
(未登録)
|
<参考書>
|
(未登録)
|
<授業計画の概要>
|
01)Orientation(オリエンテーション) Keiko Okumura<BR>02)Cool Japan 1 (かっこいい日本の再発見 1) Takeo Tanaka<BR>03)Cool Japan 2 (かっこいい日本の再発見 2) Takeo Tanaka<BR>04)Adjusting to life in the UK 1 (イギリス生活への適応 1) Philip Graham<BR>05)Adjusting to life in the UK 2 (イギリス生活への適応 2) Philip Graham<BR>06)Non-verbal communication across cultures 1 (異文化間における非言語コミュニケーション 1) Kseniya Fomichova<BR>07)Non-verbal communication across cultures 1 (異文化間における非言語コミュニケーション 2) Kseniya Fomichova<BR>08)Individual vs. Group 1(個人 vs. 集団 1) Gordon Reid<BR>09)Individual vs. Group 2(個人 vs. 集団 2) Gordon Reid<BR>10)Daily life in Palestine 1 (写真から考えるパレスチナの日常生活 1) Mayo Minagawa<BR>11)Daily life in Palestine 2 (写真から考えるパレスチナの日常生活 2) Mayo<BR>Minagawa<BR>12)Human relationships in the modern society 1(現代社会での人と人との関わりを考える 1)Keiko Okumura<BR>13)Human relationships in the modern society 2(現代社会での人と人との関わりを考える 2)Keiko Okumura<BR>14)Group presentation(学生による成果発表)Okumura and others<BR>15)Comments & student evaluation(まとめとフィードバック)Okumura and others
|
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応> |
《土木環境工学科》 | (A) 技術者の責務の自覚
様々な知識を修得し、技術が社会や自然に及ぼす影響や効果、および技術者の社会に対する責任を理解して、これを説明することができる。 | ○ |
|