山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 英語オーラルコミュニケーション(上級)
時間割番号 CEG3OO
担当教員名 ストロースマン.J.
開講学期・曜日・時限 後期・金・III 単位数 2
<対象学生>
教・工・生
<授業の目的>
The purpose of this class is to train good speakers and listeners.
<到達目標>  到達目標とは
No重要度目標詳細
1能力と技能Students will develop speaking and listening skills through presentation practice.
<授業の方法>
The textbook guides us through basic presentation skills. We will gradually master these skills through exercises. Then at the end of a section students will do presentations reflecting the skills they′ve learned.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 25  %Final listening test 
2受講態度 15  %Attend and fully participate in exercises 
3発表/表現等 60  %2 Presentations x 30 points each 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
(未登録)
<テキスト>
  1. Kate Elwood, Say It with Skill, 南雲堂, ISBN:9784523177807
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
1 Unit 1 Say It with Gaze<BR>2 Unit 2 Say It with Notes<BR>3 Unit 3 Say It with Gestures<BR>4 Unit 4 Say It with Variety<BR>5 Unit 5 Say It with Questions<BR>6 Presentation 1 - Units 1-5 の能力を示すプレゼンテーション<BR>7 Presentation 2 (second half)<BR>8 Unit 6 Say It with Focus<BR>9 Unit 7 Say It with Appeal<BR>10 Unit 8 Say It with Clarity<BR>11 Unit 9 Say It with Closure<BR>12 Unit 10 Say It with Visuals<BR>13 Presentation 2 - Units 6-10 の能力を示すプレゼンテーション<BR>14 Presentation 2 (second half)<BR>15 Listening Test
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《土木環境工学科》
J.理論的な表現・伝達能力
 自分の思想やアイディアを具体的かつ理論的に表現し伝達する能力、及び共通の課題について他の人と議論し合理的な結論を導き出すことのできる能力を身に付ける。