We hope to give students an opportunity to both reflect on their own cultures and gain an understanding of other cultures through interaction with classmates. Through this interaction, students will recognize the limits of their own cultural frames and will be exposed to diverse systems of value and logic.
Lecturers of diverse majors will give the classes in turn.<BR>Students are expected to participate fully in both group discussion and the final group presentation.
<成績評価の方法>
No
評価項目
割合
評価の観点
1
小テスト/レポート
40 %
各担当者毎に課される小レポート
2
受講態度
20 %
授業への積極的参加
3
発表/表現等
40 %
ペア、またはグループで行う学生主体の授業活動への積極的参加、問題設定/解決能力、情報整理力など
<受講に際して・学生へのメッセージ>
All students who are interested in cross cultural understanding are welcome.<BR>Brush up your English while opening your eyes to another culture.
<テキスト>
(未登録)
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
01)Orientation(オリエンテーション) Keiko Okumura<BR>02)Cool Japan 1 (かっこいい日本の再発見1) Takeo Tanaka<BR>03)Cool Japan 2 (かっこいい日本の再発見2) Takeo Tanaka<BR>04)Japanese Comedy 1 (『ラヂオの時間』に見る日本人の笑い1) Naofumi Okumura<BR>05)Japanese Comedy 2 (『ラヂオの時間』に見る日本人の笑い2) Naofumi Okumura<BR>06)Adjusting to life in the UK 1 (イギリス生活への適応1) Philip Graham<BR>07)Adjusting to life in the UK 2 (イギリス生活への適応2) Philip Graham<BR>08)Us vs. Them 1(私たち vs. 彼ら 1) Gordon Reid<BR>09)Us vs. Them 2(私たち vs. 彼ら 2) Gordon Reid<BR>10)Daily life in Palestine 1 (写真から考えるパレスチナの日常生活1) Mayo Minagawa<BR>11)Daily life in Palestine 2 (写真から考えるパレスチナの日常生活2) Mayo<BR>Minagawa<BR>12)Human relationships in the modern society 1(現代社会での人と人との関わりを考える1)Keiko Okumura<BR>13)Human relationships in the modern society 2(現代社会での人と人との関わりを考える2)Keiko Okumura<BR>14)Group presentation(学生による成果発表)Okumura and others<BR>15)Comments & student evaluation(まとめとフィードバック)Okumura and others