山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 英語オーラルコミュニケーション
時間割番号 062027W
担当教員名 ネピア.C
開講学期・曜日・時限 後期・金・III 単位数 2
<対象学生>
工・生 <BR>主に英語AII・BIIを履修した学生
<授業の目的>
自然な速さの英語を聞いて、その要点を正しく理解できるようにする。また、聴き取った内容や与えられたテーマについて平易な英語を使って口頭で説明できるようにする。
<到達目標>  到達目標とは
No重要度目標詳細
1能力と技能・200語程度の自然な速さの英語を聞いて、要点を正しく理解することができる。
・聴き取ったことや、与えられたテーマについて、英語で3分間程度、口頭で説明できる。
<授業の方法>
The coursebook is informed by corpus linguistics, so the grammar and vocabulary encountered is both high-frequency and realistic language. In the first half of the class, students develop their listening skills: the second half is devoted to practising speaking on the same topic. This mimics real-life communication, with listening preceding speaking, and has the further advantage of newly introduced lexis and structure being more readily cemented into memory. Phonology is incorporated throughout the course, with focus on pronunciation of individual sounds, word and sentence stress, and intonation. The coursebook has scope for further self-study.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 50  %授業で取り組んだ内容に基づいて理解度を評価する。 
2小テスト/レポート 50  %授業で行う小テストおよび課題・発表等の取り組みを評価する。 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
You will be exposed to English as it is naturally spoken by American users. The English you produce will also be natural, making you sound more accomplished and less ‘like a book’. I hope this will be motivating for you. You will be able to interact and respond effectively in transactional and interactional situations of a variety of types, from listening to the radio news to attending an interview.
<テキスト>
  1. Just Listening and Speaking Elementary, American Edition (with CDs)
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
1.Introduction to teacher, coursebook and approach<BR> 2.Describing your home<BR> 3.Hometown guided tour<BR> 4.Radio show<BR> 5.Timetables and interviews<BR> 6.Locations<BR> 7.The weather<BR> 8.Telling a story<BR> 9.Travelling abroad<BR>10.Planning ahead<BR>11.A radio play<BR>12.Buying and selling<BR>13.Giving advice<BR>14.Oral communication test <BR>15.Semester review