山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 英語オーラルコミュニケーション
時間割番号 062027H
担当教員名 マロニー.J
開講学期・曜日・時限 後期・月・II 単位数 2
<対象学生>
工 <BR>主に英語AII・BIIを履修した学生
<授業の目的>
自然な速さの英語を聞いて、その要点を正しく理解できるようにする。また、聴き取った内容や与えられたテーマについて平易な英語を使って口頭で説明できるようにする。
<到達目標>  到達目標とは
No重要度目標詳細
1能力と技能・200語程度の自然な速さの英語を聞いて、要点を正しく理解することができる。
・聴き取ったことや、与えられたテーマについて、英語で3分間程度、口頭で説明できる。
<授業の方法>
In class a textbook will be used providing practice in the skills mentioned above. This textbook will be supplemented with printouts introducing additional vocabulary and idioms and with additional exercises for improving listening and speaking.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 50  %授業で取り組んだ内容に基づいて理解度を評価する。 
2小テスト/レポート 50  %授業で行う小テストおよび課題・発表等の取り組みを評価する。 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
In addition to class work referred to above, students may be asked to keep a short diary in English about recent events and be prepared to speak about them in class if called upon. The diary will be handed in to the teacher and returned corrected to the student at a later date.<BR>Student should us class time well by participating positively in the lesson.The should also arrive at class in good time. They should prepare and review lessons thoroughly. If all the work done in class is reviewed, the final examination will be no problem.
<テキスト>
  1. D.Fuller & LC.Fuller, Face to Face, MacMillan Language House
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
Text: Face to Face<BR><BR>Plan: Week 1: Orientation Explanation of purpose and rules of the class<BR>Unit 1: All about the "real" me. Personal information, likes, dislikes <BR>Week 2: Unit 1 continued<BR>Week 3: Unit 2: Friends forever. Friends and friendships<BR>Week 4: Unit 2: continued<BR>Week 5: Unit 3: Finding a "special" friend. Dating preferences<BR>Week 6: Unit 3 continued<BR>Week 7: Unit 4: Shopping for bargains. Shopping, prices<BR>Week 8: Unit 4 continued<BR>Week 9: Unit 5: Dreaming about summer. Vacations, travel<BR>Week 10: Unit 5 continued<BR>Week 11: Unit 6: I'd better get a job. Job preferences<BR>Week 12: Unit 6 continued<BR>Week 13: Unit 7: What do you think? Opinions and reasons<BR>Week 14: Unit 7 continued<BR>Week 15: Final presentations
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《機械システム工学科機械デザインコース》
(A)【機械工学の意義】
幸福・福祉の意義,自然と社会との係わりが理解でき,これらに及ぼす機械工学の影響が理解できる能力を身につける.
《コンピュータ・メディア工学科 コンピュータサイエンスコース》
(A)情報処理技術者としての自らの活動が自然や社会,人に与える影響を理解し,問題解決にあたることができる知識と技術,およびコミュニケーションスキルを習得する
《コンピュータ・メディア工学科 情報メディアコース》
(C) 科学技術が社会や自然に及ぼす影響や効果までを考慮できる多面的な地球的視野を会得し、国際的なコミュニケーションを可能とする基礎能力を修得する。
《土木環境工学科》
A.技術者の責務の自覚
 土木環境技術が人間社会や自然環境の変化に及ぼす効果・影響を理解し、自然と調和した人類の持続的発展のために土木環境技術者が果たすべき責務を自覚する。
J.理論的な表現・伝達能力
 自分の思想やアイディアを具体的かつ理論的に表現し伝達する能力、及び共通の課題について他の人と議論し合理的な結論を導き出すことのできる能力を身に付ける。