山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 英語リーディング・ライティング
時間割番号 062026I
担当教員名 ブラウン.J
開講学期・曜日・時限 前期・金・III 単位数 2
<対象学生>
工・生 <BR>主に英語AII・BIIを履修した学生
<授業の目的>
文法や語彙の基礎能力を基に、文章の概要を捉えるとともに、細部の情報を正確に理解する読解力を育成する。また、日常的な話題に関して自分の考えを英語で要約したり、英文作成のプロセスを意識したりする作文力を育成する。
<到達目標>  到達目標とは
No重要度目標詳細
1能力と技能・500-600語程度の英文を30分程度の時間で読み、文章の要点を正確に理解できる。
・読み取ったことや、与えられたテーマについての自分の考えを平易な英語を用いて250語程度で書くことができる。
<授業の方法>
Practice in reading high beginning texts. Practice in writing narratives and personal expression paragraphs using basic sentence patterns and correct spelling, punctuation, and format. This will be accomplished through:<BR><BR>-prewriting activities<BR>-paragraph writing<BR>-group writing<BR>-note taking<BR>-grammar and vocabulary activities<BR>-group discussions<BR>-grammar practice exercises
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 50  %授業で取り組んだ内容に基づいて理解度を評価する 
2小テスト/レポート 50  %授業で行う小テストおよび課題・発表等の取り組みを評価する 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
Details of class rules will be discussed on the first day of class.<BR><BR>IMPORTANT:<BR>*In order to be successful in this class, students should be familiar with basic English grammar.
<テキスト>
  1. Ann Hogue, First Steps in Academic Writing, Pearson Longman, ISBN:9780132414883
  2. Margorie Fuchs, Margaret Bonner & Miriam Westheimer, Focus on Grammar 3, 4th Edition, Pearson Longman, ISBN:9780132546485
<参考書>
  1. Longman Dictionary of American English, 4th Edition, Pearson Longman, ISBN:9781405884662
<授業計画の概要>
Week 1: Introduction to class; paragraph format; present tense; questions and negatives, spelling rules; <BR>Week 2: Present continuous tense; present versus present continuous, non-continuous verbs<BR>Week 3: Review simple past tense, spelling rules for adding ed and ing; paragraph unity, topic sentence and supporting detail<BR>Week 4: Paragraph #1 due; simple and compound sentences; past continuous versus simple past; past habit (used to)<BR>Week 5: Spelling rules and irregular past tense verb quiz; future tense; future time clauses; complex sentences; begin Paragraph #2 (Description)<BR>Week 6: Paragraph #2 first draft due; present perfect, for and since, already/ yet; indefinite past; present perfect continuous<BR>Week 7: Paragraph #2 final draft due; verb tense quiz; review for midterm exam<BR>Week 8: MIDTERM EXAM<BR>Week 9: Comparatives, equatives, and superlatives; begin Paragraph # 4 (Stating Reasons)<BR>Week 10: Paragraph #4 first draft due; modals of necessity and advice, supposed to <BR>Week 11: Paragraph #4 final draft due; modals of future possibility; assumption modals<BR>Week 12: Gerunds and infinitives; infinitives with too and enough<BR>Week 13: Gerund/Infinitive Quiz; from paragraph to essay; count versus non-count nouns; articles<BR>Week 14: Stating Reasons Essay due; review for final exam<BR>Week 15: FINAL EXAM
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《機械システム工学科機械デザインコース》
(A)【機械工学の意義】
幸福・福祉の意義,自然と社会との係わりが理解でき,これらに及ぼす機械工学の影響が理解できる能力を身につける.
《コンピュータ・メディア工学科 コンピュータサイエンスコース》
(A)情報処理技術者としての自らの活動が自然や社会,人に与える影響を理解し,問題解決にあたることができる知識と技術,およびコミュニケーションスキルを習得する
《コンピュータ・メディア工学科 情報メディアコース》
(C) 科学技術が社会や自然に及ぼす影響や効果までを考慮できる多面的な地球的視野を会得し、国際的なコミュニケーションを可能とする基礎能力を修得する。
《土木環境工学科》
A.技術者の責務の自覚
 土木環境技術が人間社会や自然環境の変化に及ぼす効果・影響を理解し、自然と調和した人類の持続的発展のために土木環境技術者が果たすべき責務を自覚する。
J.理論的な表現・伝達能力
 自分の思想やアイディアを具体的かつ理論的に表現し伝達する能力、及び共通の課題について他の人と議論し合理的な結論を導き出すことのできる能力を身に付ける。