山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 英語リーディング・ライティング
時間割番号 062026H
担当教員名 アレン.G.
開講学期・曜日・時限 前期・木・I 単位数 2
<対象学生>
工(電コ情先) <BR>主に英語AII・BIIを履修した学生
<授業の目的>
文法や語彙の基礎能力を基に、文章の概要を捉えるとともに、細部の情報を正確に理解する読解力を育成する。また、日常的な話題に関して自分の考えを英語で要約したり、英文作成のプロセスを意識したりする作文力を育成する。
<到達目標>  到達目標とは
No重要度目標詳細
1能力と技能・500-600語程度の英文を30分程度の時間で読み、文章の要点を正確に理解できる。
・読み取ったことや、与えられたテーマについての自分の考えを平易な英語を用いて250語程度で書くことができる。
<授業の方法>
A passage will be read in class. Before reading, the main topic of the article and background information will be presented and an explanation will be given of some of the vocabulary necessary for understanding the passage. Questions will be asked and answered as the passage is being read. Advice will be given about how to recognize the essential points of the content
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 50  %授業で取り組んだ内容に基づいて理解度を評価する 
2小テスト/レポート 50  %授業で行う小テストおよび課題・発表等の取り組みを評価する 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
In addition to the class work referred to above, students may be asked to keep a short journal in English about recent events. The journal will be handed in to the teacher and returned corrected at a later date.<BR>Students should use class time well by participating positively and enthusiastically in the lessons. They should arrive at class in good time and prepare and review lessons thoroughly.
<テキスト>
  1. C. Malarcher, Reading Advantage 2, Cengage Learning, ISBN:978-981-435-70-3,
    (Additional material will be provided by the teacher.)
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
A textbook and handouts will be studied in class.<BR>The progress of the class will depend on the students' needs and abilities.<BR>Further details will be announced on the first day of the course.<BR>Text: Reading advantage 2 <BR><BR>Week 1. Orientation and explanation of the purpose of the class<BR> Unit 1: Billionaires<BR>Week 2. Unit 2: Andre Agassi<BR>Week 3. Unit 3: Video jockeys<BR>Week 4. Unit 4: Coffee culture<BR>Week 5. Unit 5: Around the world<BR>Week 6. Unit 6: The puffer fish<BR>Week 7. Unit 7: Getting married<BR>Week 8. Review and mid-term test<BR>Week 9. Evaluation of mid-term test and Unit 8: Say it with flowers<BR>Week 10. Unit 9: Bollywood<BR>Week 11. Unit 10: The Nobel prize<BR>Week 12. Unit 11: A funny cure<BR>Week 13. Unit 12: Palm reading<BR>Week 14. Review and final test<BR>Week 15. Evaluation of final test and Unit 13: Amazing memory
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《コンピュータ・メディア工学科 コンピュータサイエンスコース》
(A)情報処理技術者としての自らの活動が自然や社会,人に与える影響を理解し,問題解決にあたることができる知識と技術,およびコミュニケーションスキルを習得する
《コンピュータ・メディア工学科 情報メディアコース》
(C) 科学技術が社会や自然に及ぼす影響や効果までを考慮できる多面的な地球的視野を会得し、国際的なコミュニケーションを可能とする基礎能力を修得する。