山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 英語オーラルコミュニケーション(上級)
時間割番号 062025C
担当教員名 アレン.G.
開講学期・曜日・時限 前期・水・II 単位数 2
<対象学生>
教・工・生 <BR>英語AIII・BIIIを履修した学生
<授業の目的>
自然な速さの英語を聞いて、その要点を正しく理解できるようにする。また、聴き取った内容や与えられたテーマについて、わかりやすい英語で論理的に口頭で説明できるようにする。
<到達目標>  到達目標とは
No重要度目標詳細
1能力と技能・200語程度の自然な速さの英語を聞いて、要点を正しく理解することができる。
・聴き取ったことや、与えられたテーマについて、英語で5分間程度、口頭で説明できる。
<授業の方法>
In class a textbook will be used providing practice in the skills mentioned above. This textbook will be supplemented with printouts introducing additional vocabulary and idioms and with additional exercises for improving listening and speaking. Students will submit written assignments every second week which will be corrected and returned to them and will be used as a basis for oral presentations.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 50  %授業で取り組んだ内容に基づいて理解度を評価する。 
2小テスト/レポート 50  %授業で行う小テストおよび課題・発表等の取り組みを評価する。 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
In addition to the class work referred to above, students may be asked to keep a short journal in English about recent events and be prepared to speak about them in class if called upon. The journal will be handed in to the teacher and returned corrected to the student at a later date.<BR>Students should use class time well by participating positively in the lesson. They should arrive at class in good time. They should prepare and review lessons thoroughly. If all the work done in class is carefully reviewed, the final examination will be no problem.
<テキスト>
  1. Dale Fuller/Corey Fuller, Face to Face Second Edition, MacMillan Language House, ISBN:978-4-7773-6391-9,
    (Additional material will be provided by the teacher.)
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
A textbook and handouts will be used in class. The class will progress according to the students' needs and abilities.<BR>Further details will be announced on the first day of the course.<BR><BR>Text: Face to Face, D.Fuller/C. Fuller<BR><BR>Week 1. Orientation and explanation of the purpose of the course.<BR> Unit 1: All about the "real me. Personal information, likes and dislikes<BR>Week 2. Unit 1 continued<BR>Week 3. Unit 2: Friends forever. Friends and friednships<BR>Week 4. Unit 2 continued<BR>Week 4. Unit 3: Finding a "special" friend. Dating preferences<BR>Week 5. Unit 3 continued<BR>Week 6. Unit 4: Shopping for bargains. Shopping and prices<BR>Week 7. Unit 4 continued<BR>Week 8. Unit 5: Dreaming about summer. Summer vacations and travel<BR>Week 9 Unit 5 continued<BR>Week 10. Unit 6: I'd better get a job. Job preferences<BR>Week 11. Unit 6 continued<BR>Week 12. Unit 7 What do you think? Opinions and reasons<BR>Week 13. Unit 7 continued<BR>Week 14. Oral presentations in class<BR>Week 15 Oral presentations and general review
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《機械システム工学科機械デザインコース》
(A)【機械工学の意義】
幸福・福祉の意義,自然と社会との係わりが理解でき,これらに及ぼす機械工学の影響が理解できる能力を身につける.
《コンピュータ・メディア工学科 コンピュータサイエンスコース》
(A)情報処理技術者としての自らの活動が自然や社会,人に与える影響を理解し,問題解決にあたることができる知識と技術,およびコミュニケーションスキルを習得する
《コンピュータ・メディア工学科 情報メディアコース》
(C) 科学技術が社会や自然に及ぼす影響や効果までを考慮できる多面的な地球的視野を会得し、国際的なコミュニケーションを可能とする基礎能力を修得する。
《土木環境工学科》
A.技術者の責務の自覚
 土木環境技術が人間社会や自然環境の変化に及ぼす効果・影響を理解し、自然と調和した人類の持続的発展のために土木環境技術者が果たすべき責務を自覚する。