山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名 総合英語
時間割番号 062021AA
担当教員名 ネピア.C
開講学期・曜日・時限 前期・火・I 単位数 2
<対象学生>
工(土応)・生 <BR>英語AI・BIを履修した学生
<授業の目的>
比較的容易な語彙を用いた文章の概要や要点を正確に理解する読解力、日常的な話題について平易な英語で書き表せる作文力を育成する。また、自然な速さの平易な内容の英語を聞いて、重要な情報を理解する聴解力、日常的な話題について平易な英語で説明ができる発話力を養成する。
<到達目標>  到達目標とは
No重要度目標詳細
1能力と技能・400語程度の英文を30分程度の時間で読み、その要点を正確に理解できる。また、そこで読み取ったことや、与えられたテーマについての自分の考えを平易な表現を用いて150語程度で書くことができる。
・100語程度の自然な速さの英語を聞いて、要点を正しく理解することができる。また、そこで聴き取ったことや、与えられたテーマについて、英語で2分間程度発話できる。
<授業の方法>
A communicative approach will be used, to consolidate and improve students’ speaking and listening skills. Vocabulary, grammar and functional language will be introduced through presentations, brainstorming and listening exercises. After focussing on pronunciation, this language will then be practiced through role play and information gap activities. The coursebook was designed specifically for Japanese university students, so the focus is very much on bringing to life the language learnt previously in school. Pairwork is central to the course, increasing opportunities to speak and providing intensive practice for real-life situations outside the classroom.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 50  %授業で取り組んだ内容に基づいて理解度を評価する。 
2小テスト/レポート 50  %授業で行う小テストおよび課題・発表等の取り組みを評価する。 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
This course will equip you with the skills to effectively communicate in English in a variety of situations, specifically those you will encounter if you ever travel abroad (to any country!). The language and accents in the coursebook are American, British and Australian English. If you have no plans to travel, the course will be useful to improve your English for professional and personal objectives. I hope you will enjoy the course.
<テキスト>
  1. Passport 1st Edition
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
1.Introduction to teacher, coursebook and approach<BR>2.Would you like beef or fish?<BR>3.Can I have your passport, please?<BR>4.Can I change some money here?<BR>5.Do you have any vacancies?<BR>6.Go straight along Seventh Avenue.<BR>7.Review of chapters 1-5<BR>8.Do you mind if I watch TV?<BR>9.How do you feel?<BR>10.Are you free this weekend?<BR>11.Are you ready to order?<BR>12.My father works in a bank.<BR>13.Review of chapters 6-10<BR>14. End of term test<BR>15. Test results and review