This course will be given in English and is based on a variety of visual materials. The class comprises a multicultural community of students.
<授業の目的および概要>
We hope to give students an opportunity to both reflect on their own cultures and gain an understanding of other cultures through interaction with classmates. Through this interaction, students will recognize the limits of their own cultural frames and will be exposed to diverse systems of value and logic.
Teachers of diverse majors will give the classes in turn.<BR>Students are expected to participate fully in both group discussion and the final group presentation.
<成績評価の方法>
No
評価項目
割合
評価の観点
1
小テスト/レポート
30 %
各担当者毎に課される小レポート
2
受講態度
30 %
出席状況(2/3以上の出席が単位取得の不可欠条件)、授業への積極的参加
3
発表/表現等
40 %
ペア、またはグループで行う学生主体の授業活動への積極的参加、問題設定/解決能力、情報整理力など
<受講に際して・学生へのメッセージ>
All students who are interested in cross cultural understanding are welcome.<BR>Brush up your English while opening your eyes to another culture.
<テキスト>
(未登録)
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
01)Orientation(オリエンテーション)<BR>02)Greetings: Using Comic Strips as Teaching Material(4コマまんがで考える日本のあいさつ)<BR>03)Polite Fictions: Using Comic Strips as Teaching Material(4コマまんがで考えるホンネとタテマエ)<BR>04)Films on Force and righteousness(映画にみる力と正義)<BR>05)Discussion about force and righteousness(力と正義についての討議)<BR>06)Life and death on the screen(映画に見る死生観1)<BR>07)Life and death on the screen(映画に見る死生観2)<BR>08)Another America(「Witnessを通して見るアメリカ」1)<BR>09)Another America(「Witnessを通して見るアメリカ」2)<BR>10)Family Scenes in some Japanese Films(日本映画に見る家族模様 1)<BR>11)Family Scenes in some Japanese Films(日本映画に見る家族模様 2)<BR>12)Human relationships in the modern society 1(現代社会での人と人との関わりを考える1 )<BR>13)Human relationships in the modern society 2(現代社会での人と人との関わりを考える2 )<BR>14)Group presentation(学生による成果発表)<BR>15)Comments & student evaluation(まとめとフィードバック)