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授業科目名 英語AII
時間割番号 062016 I
担当教員名 ブラウン.J
開講学期・曜日・時限 前期・木・II 単位数 2
<対象学生>
工(MEK)
<授業の目的および概要>
This course is intended to improve students' abilities in speaking and listening in English, although there will be some attention given to reading and writing as well. The aim of this course is to motivate students to build their vocabulary and communication skills by using personal and cultural issues as starting points for discussion. Students will learn how to share personal opinions and ideas as they examine the customs, practices, and values of Japan and other countries.
<到達目標>  到達目標とは
No重要度目標詳細
1 知識と視野Students will improve their abilities in English communication through classroom discussions, assignments, and various projects.
2能力と技能基礎学力を基に、語彙数3000語の習得とさらなる受容技能の発展を目指す。400〜600語程度の英文を30分程度の時間で読み、文章の要点や求めされたポイントを正確に理解し、できれば自分の言葉である程度要点や理解できたことをまとめることができること、与えられたトピックについて自分の考えや意見を、できるだけ平易な表現を用いて200語〜300程度の英語による文章を30分内に書くことができる。なお、英文作成と修正のプロセスも十分に周知すること。
<授業の方法>
This course will include various projects, presentations, and activities geared towards building English communication skills.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1試験:期末期 20  %Final Exam 
2小テスト/レポート課題 10  %Quizzes 
3平常点/受講態度 40  %Participation/Attendance 
4発表/表現等 30  %Projects 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
Students are encouraged to step out and speak as much as possible. Do not be afraid to speak English! Participation is key to success in this class.
<テキスト>
  1. J-Talk: Conversation Across Cultures, Oxford University Press, ISBN:978-019-436166-8
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
The schedule for this course will be decided as the semester proceeds. The progress of this class will depend on students needs and abilities; however, the basic schedule may look something like this:<BR><BR>Week 1: Explanation of Class/Introductions<BR>Week 2: Unit 1: Names<BR>Week 3: Unit 2: Kiss, Bow, Or Shake Hands (Gestures)<BR>Week 4: Unit 3: Prized Possessions<BR>Week 5: Unit 4: Cheers<BR>Week 6: Unit 5: What's The Occasion?<BR>Week 7: Unit 6: First Dates<BR>Week 8: Midterm Exam<BR>Week 9: Unit 7: On The Job<BR>Week 10: Unit 8: A Gift For Me?<BR>Week 11: Unit 9: Feast On This<BR>Week 12: Unit 10: Looking Good<BR>Week 13: Unit 11: That's Shocking<BR>Week 14: Unit 12: Glued To The Tube<BR>Week 15: Final Exam<BR><BR>This is only a proposed schedule. The pace of this course will be matched to the needs and abilities of the students. Therefore, the actual schedule may be very different than the one provided above.
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《機械システム工学科機械デザインコース》
(A)【機械工学の意義】
幸福・福祉の意義,自然と社会との係わりが理解でき,これらに及ぼす機械工学の影響が理解できる能力を身につける.
《コンピュータ・メディア工学科 コンピュータサイエンスコース》
(A)情報処理技術者としての自らの活動が自然や社会,人に与える影響を理解し,問題解決にあたることができる知識と技術,およびコミュニケーションスキルを習得する
《コンピュータ・メディア工学科 情報メディアコース》
(C) 科学技術が社会や自然に及ぼす影響や効果までを考慮できる多面的な地球的視野を会得し、国際的なコミュニケーションを可能とする基礎能力を修得する。