山梨大学電子シラバス>検索結果一覧>授業データ



授業科目名  英語リーディング・ライティング(上級)
時間割番号 062023E
担当教員名 ライランズ.O.
開講学期・曜日・時限 後期・月・II 単位数 2
<対象学生>
英語IIIA・IIIBを履修した学生
<授業の目的および概要>
The purpose of this course is to enable you to clearly write your ideas and opinions. You will learn techniques to structure your writing into organized essays.
<到達目標>  到達目標とは
No重要度目標詳細
1能力と技能The aim of this course is for students to improve their English reading and writing ability.
<授業の方法>
In class you will read and discuss a variety of topics to enable you to write for different purposes You will be evaluated on two pieces of written work, one as homework and one as your final essay written in class. Attendance and class participation will be included in your final evaluation.
<成績評価の方法>
No評価項目割合評価の観点
1平常点/受講態度 20  %Classwork 
2発表/表現等 60  %Final Essay 
3その他 20  %Attendance 
<受講に際して・学生へのメッセージ>
To read and write well you also need to listen carefully to your partner's opinion and advise so our classroom language will be English only…please check your Japanese at the door !
<テキスト>
  1. No Text. There will be weekly handouts.
<参考書>
(未登録)
<授業計画の概要>
1.Reason to write Class aims.<BR>2.Describe a friend Paragraph outline.<BR>3.A Good Parent Form an opinion.<BR>4.Vocabulary collection Brainstorming.<BR>5.A Stitch in Time… Develop your ideas.<BR>6.What’s the rule? Grammar review.<BR>7.An Actress and a Princess Compare and contrast.<BR>8.Past or present? Paragraph to Essay.<BR>9.Try your best A good topic sentence.<BR>10.What do you think? Peer editing.<BR>11.Heroes Transition words.<BR>12.It certainly looks good Final draft rules.<BR>13.The book is better than the film. Grammar review.<BR>14.Essay Titles and Choices Are you ready?<BR>15 Final Essay Test Teacher comments.
<JABEEプログラムの学習・教育目標との対応>
《機械システム工学科機械デザインコース》
(A)【機械工学の意義】
幸福・福祉の意義,自然と社会との係わりが理解でき,これらに及ぼす機械工学の影響が理解できる能力を身につける.
《コンピュータ・メディア工学科 情報メディアコース》
(C) 科学技術が社会や自然に及ぼす影響や効果までを考慮できる多面的な地球的視野を会得し、国際的なコミュニケーションを可能とする基礎能力を修得する。
《土木環境工学科》
A.技術者の責務の自覚
 土木環境技術が人間社会や自然環境の変化に及ぼす効果・影響を理解し、自然と調和した人類の持続的発展のために土木環境技術者が果たすべき責務を自覚する。
J.理論的な表現・伝達能力
 自分の思想やアイディアを具体的かつ理論的に表現し伝達する能力、及び共通の課題について他の人と議論し合理的な結論を導き出すことのできる能力を身に付ける。
[学生による授業評価アンケートに関する記述]
(未登録)